luni, 28 noiembrie 2011

Simţul artistic şi diversitatea, dezvoltate în lumea celor mici

In perioada 15 august-15 noiembrie 2011,   Asociaţia “Grădiniţele Arc-en-Ciel”, în parteneriat cu Asociaţia Medo din Botoşani şi SC MV Profesional Srl din Giurgiu, au derulat  proiectul Art(h)é, care se se adresează copiilor şi tinerilor atât din mediul rural, cât şi din mediul urban, cărora doreşte să le ofere posibitatea de a se forma în domeniul artelor plastice şi decorative. Pe parcursul perioadei de derulare a  proiectului, Asociaţia “Grădiniţele Arc-en-Ciel” şi partenerii săi au înfiinţat la Bucureşti un spaţiu - Art(h)é) - dedicat happening-ului, ce cuprinde o galerie/ceainărie literar-artistică, precum şi trei ateliere vocaţional-artistice în care copiii şi tinerii din comunitate lucrează sub îndrumarea unor artişti consacraţi şi a ucenicilor acestora cu scopul de a se forma în domeniul artelor plastice şi decorative, abordând desenul şi pictura de şevalet, ceramica, designul vestimentar şi ambiental.
În comuna Gostinu din judeţul Giurgiu a fost organizat un atelier artistic-vocaţional, prin SC MV Profesional Srl, care funcţionează ca activitate după şcoală adresată preşcolarilor şi elevilor din Școala Anghel Mareş. Totodată a fost dezvoltată o activitate de tip atelier  în Școala Nr. 10 din Municipiul Botoşani, cat şi prin clubul de week-end din Centrul de agrement Codrii de Aramă din localitatea Agafton, cu care Asociaţia Medo lucreaza în parteneriat.
Produsele realizate în cadrul proiectului sunt promovate pe blogul http://arcencielgradi.wordpress.com/, care s-a constituit într-o invitaţie la dialog între membrii asociaţiei şi toţi cei interesaţi de actul cultural.
Prin participarea la acest proiect elevii si-au demonstrat ingeniozitatea si creativitatea prin realizarea unor lucrari tip acuarela, pictura pe pietre, pe lemn dar si prin modelarea hartiei prin arta Quiling. Proiectul a fost sustinut de AFCN.
„Prin astfel de evenimente se consolideaza legatura dintre scoala , familie si comunitate, abordand astfel noi forme de invatare activa prin demersuri variate si atractive”, declară profesorul botoşănean Minodora Topală.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu